مؤسسه مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) امروز 802.11bb را به‌عنوان یک استاندارد به ارتباط بی‌سیم مبتنی بر نور لای‌فای (Li-Fi) اضافه کرد.چرا که باعث می‌شود لای‌فای سریع‌تر از گذشته به‌سمت تجاری‌شدن حرکت کند.

 

ادامه مطلب...

محققان مقداری شکر به ترکیبات باتری های جریان اضافه کردند و متوجه شدند با این روش قدرت و عمر باتری ها افزایش می یابد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگرانی از آزمایشگاه پاسیفیک نورث وست مدعی شدند اضافه کردن یک حبه قند در الکترولیت باتری علیحزیان کارایی آنها را تا ۶۰ درصد افزایش می دهد. در آزمایشی که انجام شد طی یک چرخش شارژ و تخلیه یک ساله، ظرفیت باتری به هیچ میزانی کاهش نیافت.

ادامه مطلب...

یک شرکت قصد دارد به مدت چند میلیون سال با حفر عمیق‌ترین حفره‌ها و استفاده از فناوری همجوشی هسته‌ای به زمین نیرو بدهد.
به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، هدف یک شرکت بیرون آمده از دل موسسه فناوری ماساچوست(MIT)، استفاده از اشعه ایکس برای ذوب و تبخیر سنگ‌ها و استفاده از معادن زغال سنگ و چاه‌های گاز به چاه‌های زمین‌گرمایی عمیق و تبدیل موثر سوخت فسیلی کثیف به سوخت پاک است.
 

ادامه مطلب...

پژوهشگران چینی و آلمانی، نوعی فوم مبتنی بر چوب ابداع کرده‌اند که می‌تواند میزان انرژی مورد نیاز برای خنک کردن ساختمان را کاهش دهد.به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، بخش قابل توجهی از انرژی برای گرمایش و سرمایش خانه‌ها و ساختمان‌ها مصرف می‌شود؛ بنابراین یافتن راه‌های جدیدی برای تنظیم کردن دما مهم است. مهندسان چینی و آلمانی، یک فوم جدید مبتنی بر چوب ساخته‌اند که می‌تواند ساختمان‌ها را خنک کند و به راحتی قابل تنظیم کردن باشد.

ادامه مطلب...

رویدادهایی  سال گذشته که دنیای علم را متحول کردند
جهان علم و دانش در سال گذشته با شگفتی های مختلفی روبرو شد. در همین راستا دستاوردهای تحقیقاتی محققان به اکتشافات وسیع و متعددی در بدن انسان، مواد، جانوران و فضا منجر شد که زندگی انسان را برای همیشه دگرگون می کند.
آنچه در زیر می خوانید بخشی از جالب ترین اکتشافات و شگفتی های این حوزه در سال گذشته است.
 

ادامه مطلب...

 «صاپست» مخفف صندوق الکترونیکی پست است و در آینده کلیه خدمات شهری مکان‌محور با ارائه این شناسه قابل دریافت است.
امیررضا توکلی در نشست خبری هوشمندسازی کدپستی در شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ما از سال ۱۳۹۴ ایده «صاپست» را با شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مطرح کردیم. بنا بر نیازی که در شرکت ملی پست احساس شد، توانستیم مشکل کدپستی را که یک کد مکان‌محور بود با سامانه صاپست برطرف کنیم.

ادامه مطلب...

پژوهشگران فیزیک کوانتومی علاوه بر محاسبات کوانتومی، اینترنت کوانتومی را نیز توسعه داده اند. اخیراً دانشمندان موفق شدند تا فناوری ای را ایجاد کنند که در آن مودم های کوانتومی نیز مورد استفاده قرار گیرند.به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اینترنت کوانتومی نوع اینترنت است که از نوع کنونی امنیت بالاتری داشته و همچنین امکان هک آن وجود نخواهد داشت. دانشمندان بسیاری علاوه بر روی کامپیوترهای کوانتومی تجاری و عملی توسعه اینترنت کوانتومی را نیز در دستور کار خود قرار داده اند.

ادامه مطلب...

یک شرکت تجاری از تولید و ساخت صفحات خورشیدی فوق باریکی خبر داده که بر روی سقف منازل پهن می‌شوند و برای تأمین برق قابل استفاده هستند.این صفحات که توسط شرکت آمریکایی جی ای اف انرژی تولید شده اند مبتنی بر یک سیستم شارژ خورشیدی موسوم به تیمبرلاین هستند که در نمایشگاه سی ای اس ۲۰۲۲ عرضه شده است.
 

ادامه مطلب...

منابع انرژی تجدیدپذیر همان قدر که مفید هستند، نیازمند یک سیستم ذخیره انرژی پشتیبان هستند تا انرژی را برای زمان‌هایی که خورشید نمی‌تابد یا باد نمی‌وزد ذخیره کنند. باتری اقیانوسی(Ocean Battery) طراحی جدیدی برای سیستم‌های ذخیره انرژی است که تا حدودی شبیه به یک سد برق آبی بوده و در اعماق اقیانوس نصب شده و کار می‌کند.
به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، باتری اقیانوسی که توسط یک استارتاپ هلندی به نام "Ocean Grazer" ساخته شده است به گونه‌ای طراحی شده که در بستر دریا در نزدیکی مولدهای انرژی تجدیدپذیر ساحلی مانند توربین‌های بادی، مزارع خورشیدی شناور و سیستم‌های جزر و مدی و موجی نصب می‌شود.
 

ادامه مطلب...

تلسکوپ فضایی جیمز وب پس از گذشت بیش از یک دهه تاخیر و صرف بودجه‌ای بیش از ۱۰ میلیارد دلار انجام شد، اما سرانجام به فضا پرتاب شد. اکنون که تلسکوپ در فضا است، ناسا در آینده‌ چه برنامه‌ای برای کاوش در فضا دارد؟ در این گزارش پنج ماموریت که در آینده برای کاوش در هستی انجام خواهند شد را معرفی کرده‌ایم.

ادامه مطلب...
مرور كردن فروشگاه ما بسيار آسان است شما مي توانيد به راحتي با استفاده از شاخه هاي موجود در سمت راست محصولات موجود در فروشگاه را مرور كنيد و بعد از انتخاب محصول مورد نظر فقط با يك كليك آن را به سبد خريد خود اضافه كنيد . در پايان بعد از تمام شدن خريد مي توانيد به سبد خريد خود رجوع كرده و محصولات موجود در آنجا را مرور كنيد. سپس هر تغيير لازمي را در سبد خريد خود اعمال كرده و سرانجام به مرحله پرداخت نهايي رجوع كنيد تا مراحل خريد شما از فروشگاه الكترونيكي ما به پايان برسد.

با تشكر از انتخابتان مديريت فروشگاه
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×